Accused of stripping and torturing a woman, Jubaleague leader Delwar was a gangster

Jubaleague leader Delwar Hossain is the prime accused in the case in which a woman was stripped and tortured in Noakhali on September 2, after some members of Delwar Gang failed to rape her. Delwar heads Delwar gang which has 50 to 60 cadres.

Delwar became known to the senior Awami League leaders after his cadres captured a voting centre during local Union Council election and helped the ruling party win. Since then the graph of Delwar’s power and political career has kept rising.

Before becoming an active Jubaleague worker, Delwar was known as a mugger, petty thief and even a small-time terrorist. National daily Jugantar has published an investigative report which has revealed Delwar’s background.

Please note that we have all along been saying that the fraudulent national election is linked to these cases of rape.

Hasina did not have popular support. So, she captured the voting centres and rigged the elections massively with the help of police and gangsters like Delwar. Bangladesh has gone under the control of gangsters and Sheikh Hasina is indeed responsible for this.

Click here to read the original Facebook post

বাংলাদেশের নোয়াখালী জেলাতে গত ২ সেপ্টেম্বর এক নারীকে ধর্ষণে ব্যর্থ হয়ে তাকে বিবস্ত্র করে মারধরের ভিডিও ভাইরালের ঘটনার অন্যতম হোতা যুবলীগ নেতা দেলোয়ার বাহিনীর প্রধান দেলোয়ার হোসেন। তার বাহিনীতে ৫০ থেকে ৬০ জন ক্যাডার রয়েছে। এলাকায় সে যুবলীগের প্রভাবশালী নেতা হিসেবে পরিচিত।

মূলত একটি ইউনিয়ন পরিষদ নির্বাচনে ভোটকেন্দ্র দখল করে আওয়ামী লীগ নেতাদের নজরে আসে দেলোয়ার। তারপর থেকেই শুরু হয় তার রাজনৈতিক উত্থান আর ক্ষমতাচর্চা।

এর আগে সে এলাকায় ছোটখাটো সন্ত্রাসী, ছিনতাইকারী ও ছিঁচকে চোর হিসেবে পরিচিত ছিলো। এক অনুসন্ধানী রিপোর্টে যুগান্তর পত্রিকা দেলোয়ারের ব্যাকগ্রাউন্ড সম্পর্কে এসব তথ্য দিয়েছে।

প্রতারণার নির্বাচনের সাথে এই অব্যাহত ধর্ষণের যোগসূত্রের বিষয়ে আমরা অনেকেই আগে থেকে বলে আসছি।

জনসমর্থনহীন শেখ হাসিনা সরকার ভোট কেন্দ্র পুলিশ আর এইরকম দুর্বৃত্তদের দিয়ে দখল করে সারা দেশে দুর্বৃত্তায়ন করেছে। দুর্বৃত্তরা দুর্বিনীত হয়ে উঠেছে। এর দায় তো পুরোপুরি শেখ হাসিনার।

লেখাটির ফেইসবুক ভার্সন পড়তে চাইলে এইখানে ক্লিক করুন

Share

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on email

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Feeling social? comment with facebook here!

Subscribe to
Newsletter